De eerste indrukken - Reisverslag uit Staphorst, Nederland van Rosalie en Leonie - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Staphorst, Nederland van Rosalie en Leonie - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg Rosalie en Leonie

01 April 2014 | Nederland, Staphorst

Hallo daar,

Daar zijn we weer. We zitten hier nu al een paar daagjes en we raken zo een beetje gewend. Zaterdag hebben we ons hele huis schoongemaakt, en ja hoor kwamen we de eerste huisdieren al tegen, iehl. In de douche kroop een salamander, eerst geprobeerd met heet water te doden maar helaas hij kroop gewoon verder. Dus toen hebben we hem maar doodgemept met een doek. Echte dierenvrienden he:-p en wat een gegil hahaha..

Zaterdag hebben we een leuk dagje gehad. We gingen eerst fietsen huren. Want lopend kom je niet zo ver, en elke keer de taxi is ook niet wat.
We hebben fietsen gehuurd voor de komende 3 maanden, en wat een lol fietsen langs de andere kant van de weg. Aan te weinig aandacht ook geen gebrek, man man wat een getoeter. Wij eerst elke keer denken dat we wat verkeerd deden maar blijkbaar is het heeel interessant twee Nederlandse meiden op een fiets.. We fietsten langs een palmentuin, dat is een tuin met allemaal hele hoge palmen. Hier zijn we even naar binnen gelopen. We voelden ons wel echte toeristen met de camera in onze hand. Dit was wel erg mooi en leuk, zo hadden we gevoel dat we ook echt wat gedaan hadden in Suriname. Nouuu en toen kwam het grootste probleem nog. De weg terugvinden naar huis. Elke Surinamer die we vroeger reageerden met; dat is wel heeel ver, recht door recht door en dan ga je vanzelf zien.. en anders daar aan die mensen vraagee.. Dus een heel gezoek maar ja we zijn bij ons huisje gekomen.
We wilden vanavond koken, jaja gezond. Maar ons gastoestel was nog niet aangesloten, dan maar een pizza in de magnetron, lekker zacht! :-)

Maandag hadden we onze eerste kennismaking met het bureau van stage. We kregen te horen dat we stage gaan lopen op de Maria Hartmanschool. Klinkt erg leuk! Elke vrijdag zijn we vrij en we hebben wel 2 en halve week paasvakantie, lekkerlekker! Maar dat komt goed uit want we hebben nog heel wat tripjes; dolfijnen spotten, jeepsafari en het binnenland een keer in.
Woensdag moeten we echt beginnen, om kwart voor 8 begint onze school en 1 uur alweer vrij. Dus dan horen jullie weer meer van ons.

Liefs vanuit Suriname en leuk om al jullie reacties te lezen :)

• 01 April 2014 - 17:04

Aaltje:

Haha stelletje toeristen, meteen de weg al kwijt:)
    Klinkt wel heel relax, 2,5 week vakantie! Lekker leuke dingen doen!
    Ben ook heel benieuwd wat jullie van stage vinden:)
    Nou veel plezier ladies!

Liefs

• 01 April 2014 - 17:15

Marg:

hey dames,

Leuk jullie berichten te lezen en fotos te zien, en spannend hoor: huisdieren, verdwaald... kleine meisjes gaan de grote wereld in :p
    En morgen dus het echte werk, ben benieuwd hoe dat gaat, is de stage dichtbij jullie huisje? Hiero ook een heel lekker weertje, maar de hemdjes kunnen nog even in de kast blijven...Nou kalm an he?!

Groetjes Marg

• 01 April 2014 - 18:34

Angela:

Heey meiden,

Wauw gave foto's zeg!
    fijn om te horen dat het goed met jullie gaat!
    Hahaha net wat voor jullie die huisdieren, ik hoor jullie al zo gillen;)
    Heel veel succes op stage...

Liefss Ansss

• 01 April 2014 - 21:17

Leny:

"Leuke" avonturen :-)) en ben heel benieuwd naar het echte werk:-)
    Goed rondkijken daar op die school, ik wil het allemaal weten....
    Ik zie wel dat het daar lekker weer is,
    maar ook hier hebben we bijna zomerse temperaturen!
    Dag allebei...voorzichtig doen hè....
    liefs,
    Leny

• 01 April 2014 - 21:36

Tineke & Grietje:

Heehee!

Leuk om jullie verhalen te lezen(:
    Heel veel succes de komende dagen!
    En geniet van het lekkere weer daar!

Liefs,
    vanuit Edinburgh.

• 03 April 2014 - 21:27

Karine:

Ha dames,

Geweldig om jullie enthousiaste verhalen te lezen!! ;)
    En die dieren, idd net wat voor jullie, dat zal nog een hoop gegil gaan geven!
    Zoooo volgens mij krijgen jullie best veel vrije tijd of niet, kunnen jullie mooi Suriname gaan verkennen.
    Ben ook zeer benieuwd hoe het gisteren is gegaan op stage, schrijf maar snel een nieuw verhaal!

Geniet.... zo veel als jullie kunnen!!

Liefssss

• 09 April 2014 - 10:52

Oom Harry En Tante Trijntje:

Hee,
    Leuk om jullie verhaal te lezen en jullie foto`s te bekijken,geniet van deze bijzondere periode in Suriname,alle dingen wat je daar gaat beleven en wat je al beleefd hebt.
    Hoe was je eerste stage dag ?? Alles is daar anders de kinderen de mensen de dingen die ze daar doen.
    Geniet ervan en maak mooie herinneringen vast op je mobiel.
    Groetjes van Harry Trijntje Jeanine Larissa Henrieke en Bianca